Σκοπός της μαθησιακής ενότητας είναι να εισαγάγει τους καταρτιζόμενους στις βασικές έννοιες της επικοινωνίας στο εσωτερικό των επιχειρήσεων και των οργανισμών, προκειμένου να καταστούν ικανοί να αξιοποιήσουν τις γνώσεις αυτές με το πέρας των σπουδών τους και με την ενεργή συμμετοχή τους σε μια επιχείρηση ή έναν οργανισμό.


Σκοπός της μαθησιακής ενότητας είναι να προσφέρει στους καταρτιζόμενους τις απαραίτητες γνώσεις που θα τους επιτρέψουν να αναλύουν και να ερμηνεύουν σωστά τη συμπεριφορά τόσο των τουριστών όσο και όλων εκείνων που ασχολούνται, με οποιαδήποτε ιδιότητα, με τα λεγόμενα τουριστικά επαγγέλματα. Επίσης, επιδιώκεται η ανάπτυξη γνώσεων και δεξιοτήτων γύρω από τον τρόπο άσκησης αποτελεσματικής πολιτικής, για την επιτυχή αντιμετώπιση των προβλημάτων που ανακύπτουν από την τουριστική ανάπτυξη. Τέλος, σκοπός της ενότητας είναι η προσέγγιση της πρακτικής εφαρμογής των παραπάνω με τη μελέτη περιπτώσεων που θα αντιμετωπιστούν σε ξενοδοχειακές επιχειρήσεις.

Οι καταρτιζόμενοι στο τέλος των μαθημάτων πρέπει να είναι ικανοί: α) Να γνωρίζουν τις βασικές έννοιες της τουριστικής ορολογίας β) Να γνωρίζουν την εξέλιξη του τουριστικού φαινομένου γ) Να γνωρίζουν την τουριστική προσφορά και την τουριστική ζήτηση δ) Να κατανοήσουν τις τουριστικές δραστηριότητες καθώς και τις επιδράσεις αυτών.

Αναλυτικό Πρόγραμμα: 

1. Οικονομική σημασία του τουρισμού στην Ελλάδα  - Αφίξεις - Διανυκτερεύσεις - Συνάλλαγμα - Τουριστικές ζώνες - Απασχόληση

2.Κοινωνικές επιπτώσεις του τουρισμού.Ζώνες υποδοχής και παράγοντες επηρεασμού του τουρίστα με τον κάτοικο της περιοχής.

3.Πολιτιστικές επιδράσεις - Περιβαλλοντικές επιδράσεις - Τουριστικό ταξίδι - Τουριστικά καταλύματα - Δραστηριότητες αναψυχής.

 4. Οι τουριστικοί οργανισμοί και οι τουριστικές πολιτικές αυτών - Παγκόσμιος Οργανισμός Τουρισμού - Ευρωπαϊκή Ένωση - Οργανισμός Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης - Ελληνικός Οργανισμός Τουρισμού -Υπουργείο Τουρισμού-Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο της Ελλάδας-Πανελλήνια Ομοσπονδία Ξενοδόχων.


 Προτεινόμενες πηγές μελέτης Κύριες 1. Ηγουμενάκης, Ν. (1997). Τουριστική Οικονομία, Τόμοι Α και Β , 2η έκδ., Αθήνα: Interbooks. 2. Ηγουμενάκης, Ν., Κραβίτη, Κ. και Λύτρας, Π. (1998). Εισαγωγή στον τουρισμό, Αθήνα: Interbooks. 3. Μαυροδόντης, Θ. (2006). Εισαγωγή στον τουρισμό, Θεσσαλονίκη: ΑΤΕΙ. Συμπληρωματικές 1. Doswell, R. (2002). Τουρισμός: Ο ρόλος του αποτελεσματικού μάνατζμεντ, Αθήνα: Εκδόσεις Κριτική